Utrzymane dobre tempo prac przy elektryfikacji trasy Węgliniec – Zgorzelec. Jeszcze w tym miesiącu nad jednym z dwóch torów zostanie wywieszona sieć trakcyjna.
W pierwszej połowie lutego Koleje Dolnośląskie przetestowały działanie ERTMS na magistrali kolejowej E30 od Legnicy do Węglińca – poinformował portal rynek-kolejowy.pl.
Na trasie z Węglińca do Zgorzelca sprawniejsze podróże koleją i większy poziom bezpieczeństwa zapewni ERTMS/ETCS poziomu 2. Nowoczesny system na międzynarodowej trasie E30 zapewni także większą przepustowość i płynne przewozy towarów w Polsce i w Europie.
PKP PLK ogłosiła zamówienie na montaż systemu ERTMS/ETCS (Europejski System Sterowania Pociągiem) na linii 278 Węgliniec-Zgorzelec. Inwestor przeznaczy na to zadanie prawie 35 mln zł netto.
Do końca maja PKP PLK S.A. umieszczą na wszystkich przejazdach kolejowo-drogowych żółte naklejki z indywidualnym numerem skrzyżowania i numerami alarmowymi. Informacje te mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa kierowców i pasażerów pociągów.